Nog drie weken!

28-12-2018

Vanaf morgen duurt het nog maar drie weken tot ik naar Noorwegen mag! Super veel zin in maar er moet nog veel gebeuren.

Vorige week stond ik in de bever voor om de laatste dingen op mijn paklijst te kopen onder andere een kommetje om in te eten voor onderweg. Nu blijkt dat deze kommetjes rechtshandig zijn. Op alle 'outdoor' kommetjes zit een soort van uitstekeseltje waar je je duim op moet leggen zodat je je kommetje stevig kan vasthouden terwijl je eet. Op een voorwaarden je moet het kommetje met je linkerhand vasthouden terwijl je eet anders is het vrij onstabiel. Ik ben dus links en hou mijn lepel / spork vast met links. Dus het zo simpele kommetje op mijn paklijst werd nog een hele zoektocht om te kopen. Ook al mijn spullen in een tas krijgen is een heel gedoe, als ik alleen de spullen mee zou nemen die strikt noodzakelijk zijn was het makkelijker geweest. Ik neem allerlei niet-nodige, sentimentele spullen mee: mijn tochtenboek die al vier jaar op elk avontuur meegaat, een taalgids noors, een reisdagboek, een vuurmaaksetje met berkenschors en tampons (die branden echt heel goed) en mijn talismannen: een bedeltje van de heilige christoffel die ik van mijn ouders heb gekregen toen ik op mijn eerste reis alleen ging, een J1-cursus met de NKBV en een nogal kitsch fietssleuteltje die ik ooit ergens in de bergen op de grond heb gevonden en sindsdien altijd bij mij draag.

Ook moet ik nog al mijn schoolboeken inscannen, dit heb ik een beetje onderschat. Omdat ik in Noorwegen drie tot vier uur studietijd per dag heb moet ik een goede planner maken en sommigen toetsen al voor Noorwegen maken. Dit vereist vooruit werken, een vaardigheid waar ik niet zo goed in ben.

Laatste paar weken betekent laatste loodjes qua sponsorgeld. Morgen is de door mij georganiseerde keepersclinic en tevens mijn laatste echte sponsoractie. Als alles goed is heb ik dan zo'n 2200 / 2300 euro bij elkaar. Een dikke vette dankjewel voor iedereen die mee heeft geholpen! (meer is altijd fijn) Ik ben straks wel blij als het erop zit.


© 2018 Roos naar Noorwegen. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin